משה וייסמן

מתן חוות דעת בתחום התעבורה / תאונות דרכים /
דו"חות תנועה

משה וייסמן-שירותי חקירות וחוות דעת

* שם מלא

* דואר אלקטרוני

* מספר טלפון

פירוט נושא הפניה

טיפים

החופש הגדול:

החופש הגדול בפתח והסכנות מרחפות מעל כולנו. להלן כמה עצות אשר יאפשרו לעבור את החופש בשלום:

  • כאשר הילדים יושבים ברכב יש לוודא שהילדים חגורים בחגורת בטיחות למען בטיחותם.
  • כאשר הילדים יושבים מאחור ובזמן הנהיגה הילדים מתווכחים או רבים, אין לסובב את הראש לאחור, הדבר גורם לחוסר שליטה ברכב, יש להוריד מהירות ואף לעצור בצד הדרך במקרה הצורך.
  • עומסי תנועה גדולים בעקבות החופש, יש לדאוג לתעסוקה לילדים.

טלפון נייד בזמן נהיגה:

שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה מפריע לריכוז הנהג ומשבש את ריכוזו ואת השליטה ברכב, הדבר עלול לגרום לסטייה מנתיב נסיעה, ירידה לשול, ואף לגרום לתאונת דרכים ועוד. לכן, חל איסור על דיבור בטלפון נייד בזמן הניגה.


פעולות לביצוע לאחר אירוע של תאונת דרכים:

בעת התרחשות תאונה, תיעוד התאונה חשוב מאוד לכל המעורבים, בין אם הוא אשם או שלא אשם בתאונה. איסוף הממצאים בתיעוד התאונה מלווים אתכם לכל אורך הדרך עד לסיום ההליך המשפטי הפלילי או האזרחי.

לאחר התרחשות התאונה יש למסור הודעה במשטרה (במידה ומשטרה הגיעה לטפל באירוע התאונה, או שאחד המעורבים הלך להיבדק באופן עצמאי), והן לחברת הביטוח שלך. על המעורב למסור אותה גרסה למשטרה ולחברת הביטוח, הבדלי גרסאות עלולות להביא לתוצאה הפוכה בסופו של דבר בבית המשפט.

מסירת ההודעה על נסיבות התאונה סמוך מאוד למועד התאונה פותרת את בעיית הזיכרון למהות ונכונות גרסתכם לתאונה.

יש צורך לצלם את מצב הרכבים, הכביש, וכל הזירה וכל זאת לפני הזזת כלי הרכב מהכביש.

במידה וקיימים עדים לתאונה אשר ראו את התרחשות התאונה, יש צורך לקחת פרטים מלאים (שם, כתובת וטלפון), את פרטי העדים יש למסור לחברת הביטוח ואף למשטרה במידה ויש טיפול משטרתי.

ברוב המקרים בוחן תנועה של משטרת ישראל יגיע למקום התאונה, יפתח תיק חקירה ובסופה של חקירה, התיק ייסגר או שיוגש כתב אישום כנגד הנהג האשם בתאונה. נהג המוגש נגדו כתב אישום ע"י תביעות/פרקליטות עליו לפנות לעו"ד המתמחה בתחום התעבורה, ובנוסף לפנות לבוחן תנועה אזרחי לקבלת חוות דעת.

חוות הדעת של בוחן תנועה אזרחי תציג בפני בית המשפט קביעה מקצועית להתרחשות התאונה, חוות דעת זו יכולה להביא בסופו של דבר לזיכוי הנאשם או לחילופין להפחתה מהותית בעונשו.

שילוב של עורך דין ובוחן תאונות אזרחי מיומן ומקצועי מהשלב הראשוני של קרות התאונה יכולים להביא לתוצאות טובות ואמיתות


חשיבות רישום נסיבות המקרה בדוחות תנועה:

שוטר הרושם דוח תנועה חייב להקפיד על רישום הנסיבות הרלוונטיות למקרה.

השוטר חייב לציין עם מי עבד, והשוטר הנוסף שהיה איתו צריך לרשום מזכר ובו לציין מה ראה. השוטר בנסיבות המקרה חייב לרשום את כיוון הנסיעה של הנהג שעבר את העבירה, איך השוטר ראה את העבירה, היכן היה השוטר בעת ביצוע העבירה, שמירה על קשר עין רצוף מעת ביצוע העבירה ועד לעצירתו, במידה ויש נוסעים ברכב לציין את מספר הנוסעים, איך בוצע זיהוי הנהג.


נזיקין:

דיני הנזיקין מוסדרים בפקודת הנזיקין. דיני הנזיקין מסדיר מקרים בהם אדם תובע פיצוי בגין נזק שנגרם לו לגוף או לרכוש. הסעד העיקרי בדיני הנזיקין הינו פיצוי כספי, והמטרה שלו להשיב את הניזוק למצב בו היה אילולא אירע האירוע המזיק.

תחום הנזיקין הינו רחב וחולש על תחומים רבים:

  • תאונות עבודה – בדרך לעבודה וחזרה מהעבודה, ובמהלך העבודה.
  • תביעות בגין נזקי רכוש.
  • תאונות דרכים – תאונות רכב, הולכי רגל, נוסעים ועוד.
  • תאונות ספורט.
  • תאונות ילדים – בגן או בביה"ס.
  • תאונות מדרכה – כנגד עיריות מועצות.
  • תביעות ביטוח – מכח פוליסה אישית.

כדי לבסס תביעת נזיקין צריך להוכיח כי המזיק התרשל וכתוצאה מהתרשלותו לתובע נגרמו נזקים, ורק לאחר שרשלנותו הוכחה עוברים לשלב הפיצוי הכספי המגיע לניזוק.


פיצויים בגין תאונת דרכים:

הפיצויים מתחלקים לשני סוגים:

  • פיצויים בגין נזקי גוף – מוסדרים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
  • פיצויים בגין נזקי רכוש – מוסדרים בפקודת הנזיקין.

ההבדל המשמעותי בין שני סוגי הפיצויים הוא האשמה, זאת אומרת שכל נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי ללא קשר למי אשם בקרות התאונה, מאידך כדי לקבל פיצוי בגין נזק לרכוש יש להוכיח את הרשלנות של הנהג שגרם לתאונה ולנזק לרכוש.


 קורס נהיגה מונעת:

את קורס נהיגה מונעת ניתן לעשות בכמה אזורים אשר מפורסמים באתר של משרד הרישוי, קורס נהיגה מונעת כרוך בתשלום אגרה אשר משולם בדואר.

הקורס עצמו הינו 12 שעות, 3-4 מפגשים.

בסיום הקורס ייערך מבחן אמריקאי, במקרה של הצלחה הנקודות שצבר הנהג נמחקות, במקרה של כשלון הנהג זכאי למבחן חוזר, במידה והנהג נכשל 3 פעמים הנהג יצטרך לעבור קורס חוזר.


שיטת הניקוד:

עבירות התנועה ממוספרות עפ"י נקודות עבור כל עבירה, לכל עבירה מספר נקודות שונה וזאת ביחס לחומרת העבירה.

תקופת צבירת הנקודות הינה לשנתיים.

נהג שלחובתו בתקופת הצבירה בין 12-22 נקודות, הנהג יוזמן לקורס נהיגה נכונה בסיסי, ובסיומו יצטרך לעבור מבחן.

נהג שלחובתו בתקופת הצבירה נרשמו 24-34 נקודות, הנהג יוזמן לקורס נהיגה נכונה מתקדם, ובסיומו יצטרך לעבור מבחן.

נהג שלחובתו נרשמו 36 נקודות או יותר בתקופת הצבירה, הנהג ייפסל לשלושה חודשים ע"י משרד הרישוי, ואת חידוש הרשיון יוכל לעשות רק לאחר מבחן עיוני תיאוריה.

נהג שרשיונו נפסל לשלושה חודשים וצבר שוב 36 נקודות בתקופה של 6 שנים, רשיונו של הנהג ייפסל לתשעה חודשים, ובסיומו ייאלץ לעבור מבחן עיוני ומבחן מעשי.


 

דוחות תנועה קנסות תעבורה:

רישום של דוחות תנועה נועד לסייע באכיפת החוק, ומטרתו בין היתר להפחית את שיעור תאונות הדרכים ולצמצם את הקטל בכבישים.

ישנם מקרים בהם ניתנים קנסות תעבורה שלא בצדק וישנם מספר דרכים לבטלן.

ייעוץ משפטי נכון, ובדיקת כל הראיות מותירה סיכוי למצוא פגם בדרך אכיפת הדוח ובמקרים רבים אף לביטול הקנסות.


הגדרות בתחום הביטוח:

ביטוח חובה – ביטוח חובה הינה פוליסת ביטוח לרכב, המכסה נזקי גוף לנהג, נוסעים והולכי רגל אשר נפגעו כתוצאה משימוש ברכב.

ביטוח מקיף – ביטוח מקיף נותן פתרונות לרכבים פרטיים, מסחריים, אופנועים, משאיות, כלי צ.מ.ה, אוטובוסים ועוד. מבוטחים העושים ביטוח מקיף נהנים משירות טוב ותיקון הנזק ברכב במוסך הסדר העובד עם הביטוח.

ביטוח צד ג' – הינו ביטוח אחריות כלפי צד שלישי לרכבים פרטיים, מסחריים ועוד. ביטוח זה נועד לבטח את אחריות המבוטח לנזק רכוש של צד שלישי אשר נגרם עקב שימוש ברכב המבוטח.

השתתפות עצמית – השתתפות העצמית נקבעת בפוליסה לכל מקרה ומקרה קובעת את החלק הראשון מכל נזק אותו נושא המבוטח עצמו. מטרת ההשתתפות העצמית לעודד את המבוטח למנוע נזקים ולחסוך מעצמו ומחברת הביטוח את העלות בתביעות קטנות. לא תמיד יש השתתפות עצמי, לדוגמא: בביטוחי רכב חובה, ובביטוח טוטאל לוס לרכב פרטי ומסחרי עד 4 טון אין השתתפות עצמית.

ערך כינון – בביטוח רכוש לפי ערך כינון, מקבל המוטב במקרה של נזק את ערכו או רכוש חדש במקום הישן. התנאי לכך הוא קביעת סכומי הביטוח לפי ערכו של הרכוש כחדש, ותיקון או החלפה של הרכוש שניזוק בתוך התקופה שנקבעה לכך בתנאי הפוליסה בחדש. הרכוש המוחלף יהיה מאותו סוג ומאותה איכות של הרכוש שניזוק. אם החידוש או ההחלפה לא יבוצעו, חברת הביטוח תשלם תגמולי ביטוח לפי ערך שיפוי.

ביטול פוליסת ביטוח – ביטוח לרכב נרכש לתקופה של שנה אחת, אך ישנם מקרים בהם המבוטח מבקש להפסיק את הפוליסה ולבטלה מסיבות כאלה ואחרות. יש מקרים בהם העניין ייעשה ללא בעיות, אך יש גם כאלו שיגררו אחריהם קנסות או שידרשו פעולות מסוימות מבעל הרכב המבוטח. אם הרכב נגנב או הושבת א נמכר, ביטול הפוליסה היא לגיטימית, ולכן, בנוגע לביטוח החובה תקבל החזר מלא לפי התקופה שנשארה עד לסיום הביטוח. במידה וברשותך גם ביטוח מקיף, לא תזכה לאותם תנאים, בדרך כלל, תיאלץ להשאיר 10% אצל חברת הביטוח מהסכום שאותו עוד נותר לך לשלם, וזה לא משנה מהי הסיבה שבגללה החלטת לבטל את הפוליסה.

כדי שהבקשה לביטול הביטוח תהיה תקפה, עליכם להודיע לחברה המבטחת 21 יום מראש. חברות הביטוח חייבות להחזיר לכם את הכסף רק 30 יום לאחר שהפוליסה בוטלה.

מוסך הסדר – מוסך העובד מול חברת הביטוח, ועימו יש הסדר לתיקון הרכב. תיקון הרכב במוסך הסדר אינו כרוך בתשלום עלות התיקון, למעט השתתפות העצמית על ידי המבוטח.

גבול אחריות – גבול האחריות בפוליסה הוא סכום הפיצוי המכסימלי אותו מתחייב המבטח לשלם במקרה של נזק ובהתאם לתנאי הביטוח. גבול האחריות יכול להיות שונה בכל מקרה ומקרה ביטוחי, והוא מצוין בפוליסה. על פי גבול האחריות מחושב גם גובה הפרמיה בביטוח הרכב.

גיל המבוטח – גיל המבוטח בפוליסה נקבע על פי יום הולדתו הקרוב לתאריך בו מתחיל ביטוח הרכב בפועל. גיל המבוטח הינו אחד הפרמטרים לפיהם קובע המבטח את רמת הסיכון ובהתאם לכך את גובה הפרמיה.

דוח תביעות – דוח תביעות מונפק למבוטח לפני תום תקופת הביטוח, והוא מכיל את כל התביעות שהוגשו על ידי המבוטח לחברת הביטוח, במהלך 3 שנים האחרונות.

מבוטח אשר לא הגיש תביעות לחברת הביטוח יקבל דוח תביעות המאשר כי לא הוגשו תביעות. דוח תביעות המאשר כי לא היו תביעות יאפשר למבוטח להנות מהנחה בביטוח הרכב.

ביטוח הפול (המאגר) – הפול אינו גוף שמשותף לכל חברות הביטוח המבטחות בביטוח חובה, וזאת על פי חלקן היחסי בשוק ביטוח הרכב. הפול הוקם על ידי המפקח על הביטוח והוא נועד לאפשר לנהגים או רכבים שחברות הביטוח מסרבות לבטח אותם בביטוח חובה, לרכוש ביטוח חובה, הפול מחויב להנפיק לכל דורש ביטוח חובה בפרמיות שנקבעו על ידי המפקח על הביטוח שהן גבוהות ב – 30% מהפרמיות המקובלות בשוק.

התיישנות – התיישנות הינה הגבלה לגבי משך הזמן מקרות הנזק ועד למועד הגשת תביעה למבטח. בביטוחי רכוש רכב ניתן לתבוע נזק תוך 3 שנים מקרות האירוע.


הליך פלילי:

הדיון הפלילי בבית משפט נפתח על הגשת כתב אישום. כאשר מוגש כתב אישום הנאשם צריך לענות לו, שלב זה נקרא הקראה.

נאשם הכופר באישומים נגדו, הנאשם ממשיך לשלב הראיות או ההוכחות במשפט. זהו השלב שבו המאשימה התביעה המשטרתית או הפרקליטות, צריכה להוכיח את אשמתו של הנאשם.

שלב הראיות מתחלק לשניים, פרשת התביעה ופרשת ההגנה. בפרשת התביעה המאשימה מביאה את ראיותיה, ובסוף התביעה מכריזה אלה עדיי וכאן מסתיימת פרשת התביעה ומתחילה פרשת ההגנה וזה השלב בו משיב הנאשם לאשמות נגדו. בסופו של ההליך יקבע בית המשפט אם הנאשם אשם בדין או זכאי.

הרשעה – שלב שבו הנאשם מודה או נמצא אשם לאחר הליך הוכחות מגיע שלב ההרשעה. השופט קובע כי הנאשם ביצע את האמור בעובדות כתב האישום ולכן בית המשפט מרשיע את הנאשם בסעיפי האישום הרלוונטי.

אי הרשעה – מדובר במקרים נדירים בהם הנאשם מודה בכתב האישום ובית המשפט קבע שאכן עשה את המעשים האמורים בכתב האישום, אך אינו מרשיע את הנאשם וזאת רק כאשר בית משפט שוכנע שבנסיבות המקרה כתם ההרשעה יוצר ענישה לא מידתית כלפי הנאשם.


המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד):

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף במשרד הבריאות ומטרתו להמליץ לרשות הרישוי על כשירות רפואית לנהיגה של אנשים, וכל זאת בהתאם לסוג הרכב המנועי והרשיון המבוקש. נהגים המבקשים להוציא רשיון נהיגה לרכב ציבורי או רכב משא, נהגים שהתקבל דיווח בעניינם מבית המשפט, נכים (ביטוח לאומי, משרד הביטחון), נהגים שהתקבל דיווח בעניינם מהמשטרה, מכורים לסמים/אלכוהול, מבקשים להוציא רשיון נהיגה עם בעיות בריאותיות ועוד כל אלה עלולים למצוא עצמם מוזמנים לבדיקה במרב"ד, לצורך בדיקת כשירותם הרפואית לשם קבלת הרשיון המבוקש.

בחלק מהמקרים, מבקשים אשר ביקשו לקבל רשיון, נפסלו בשל מה שהוגדר כאי התאמה אישיותית. הכוונה היא לאנשים שהבסיס שעומד מאחורי הסירוב לבקשתם, יכול להיות פרופיל נפשי בצבא, עבירות סמים וכן קווי הפרעות אישיותיות, אשר הובאו לידיעת המרב"ד.

בחלק מהמקרים, נהג, אשר הוזמן לבדיקה במרב"ד, יזדקק להעביר כל מידע רפואי שיש לו, להיבדק במסגרות המרב"ד, ובמסגרות נוספות, כשהמטרה הסופית היא גיבוש והמלצה סופית בדבר כשירותו.

כאשר ההמלצה מוכנה היא מועברת רשות הרישוי, אשר מחליטה, על סמך הנתונים שהועברו לה, האם לאשר את הרשיון המבוקש ואם לאו. רשות הרישוי מבשרת את ההחלטה למבקש.

במקרים בהם החליטה רשות הרישוי שלא לאשר את הרשיון לאחר ששקלה את שיקוליה

במקרים בהם החליטה רשות הרישוי שלא לאשר את הרשיון לאחר ששקלה את שיקוליה והסתמכה על תוצאות המרב"ד, רשאי הנהג לערור בפני ועדת ערר בתוך 30 ימים מיום שנמסרה לו החלטת רשות הרישוי.

ועדת ערר:

ועדת הערר הינה גוף ביקורת אשר בסמכותה לשנות או לבטל את החלטת רשות הרישוי, הנשענות על תוצאות המרב"ד.

 


 התיישנות עבירת תנועה:

סעיף 239 לחוק סדר הדין הפלילי קובע תקופת התיישנות של שנה לעניין הזמנה לדין והגשת כתב אישום בעבירת תעבורה, אך זאת בכפוף לסייג הקובע: "ואולם אם הוכיח בעל הרכב החשוד בעבירה, כי לא חלה עליו אחריות לעבירה, לפי סעיף 27 ב' לפקודות התעבורה, ניתן להגיש כתב אישום, ולהוציא הזמנה לדין למי שנהג ברכב, אם לא עברו שנתיים מיום ביצוע העבירה.


נסיעה לאחור:

נהיגה לאחור אינה דומה לנהיגה מלפנים, היות ושדה הראיה של הנהג הנוסע לאחור מוגבל. ככל שהרכב גדול יותר שדה הראייה מצטמצם, כך גדלה הסכנה שהנהג יפגע ברכוש או בגוף.

תקנות התעבורה קובעות, כי נוהג רכב לא יסיעו לאחור אלא אם יש צורך בכך, ובעת הצורך יעשה כן לאחר שנקט באמצעים הדרושים בנסיבות הקיימות כדי למנוע סיכון או פגיעה, הטרדה או הפרעה. אין בתקנות רשימת חובות ברורה או ספציפית באשר לאמצעי הזהירות שבהם צריך נהג לנקוט תוך כדי נסיעתו לאחור, אלא קיימת רק החובה לנקוט באמצעים אלו. מחובה זה משתמע, כי גם אם השטח פנוי, אין נסיעה אחורנית מותרת אלא אם יש בכך צורך, כלומר אם בנסיבות העניין הנהג מוכרח לעשות כן, ואין לו אפשרות לצאת לדרך בנסיעה קדימה, וגם אז, כאשר הנסיבות מחייבות אותו בנסיעה לאחור, אין על הנהג לעשות כן מעבר למידה הדרושה, ובעשותו כן עליו לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים כדי למנוע סכנה או פגיעה.

 


 

חקירה באזהרה:

 כאשר נהג נחקר במשטרה בחשד לביצוע עבירה שבגללה התרחשה תאונת דרכים, החוקר צריך להבהיר לנחקר על מה הוא נחקר, ליידע אותו על זכויותיו ולהסביר לו את האפשרויות שעומדות בפניו שזכותו להיוועץ עם עורך דין. החוקר צריך להקריא לנחקר את הפורמט הכתוב, והנחקר החשוד יתבקש לחתום על האזהרה כהוכחה לכך שהוזהר ויידעו אותו על זכויותיו.

לכל חשוד הנחקר במשטרה יש להיוועץ עם עורך דין בטרם ייחקר. הפרה של זכות זו יכולה לפגוע בהליך הפלילי.

ייעוץ נכון יכול להיות ההבדל בין כתב אישום והעמדה לדין לבין סגירת התיק.


הכנת הרכב לחורף:

כל נהג חייב לוודא שרכבו תקין לחלוטין. כלל זה נכון לכל ימות השנה.

בלמים: בעת בלימה בכביש רטוב, בלמים שחוקים עלולים לגרום להחלקה ולאיבוד שליטה. בדיקת בלמים היא חלק חשוב של מבחן הרישוי (טסט), אך הבדיקה אינה מבטיחה כי הבלמים יישארו תקינים במשך שנה שלמה. כדי להיות בטוחים שבלמים מתפקדים כהלכה יש לבצע מידי פעם בלימת חירום (יש צורך לוודא כי הכביש פנוי), אם הרכב סוחב לצדדים במהלך הבלימה או קושי בבלימה יש לגשת במיידי למוסך.

צמיגים: הצמיגים הם הקשר היחיד בין הרכב לכביש. צמיגים שחוקים ולא מאוזנים פוגעים באחיזת הכביש ומגבירים את סכנת ההחלקה. יש לבדוק את החריצים שעל פני הצמיג, אם עומקם פחות מ – 2 מ"מ, הצמיג שחוק ומסוכן לנהיגה ויש צורך להחליפו מיד. תפקיד החריצים הוא לנקז את המים שבין הצמיג לכביש. כאשר הצמיג נשחק והחריצים נעלמים אחיזת הצמיג בכביש אינה מספקת והרכב אינו בשליטה מלאה של הנהג. חשוב לבדוק את לחץ האוויר לפחות פעם בשבוע, ולפני כל נסיעה ארוכה.

אורות: בחורף חשוב עוד יותר לראות ולהיראות.

מגבים: גומיות המגב נוטות להתייבש ולאבד מיעילותן במהלך הקיץ. ובגשם הראשון מתגלה שהמגבים אינם מנקים כראוי את שמשת חזית הרכב, אלא רק מורחים את הלכלוך. יש לבדוק את תקינות המגבים על ידי התזת מים ולהחליפם במידת הצורך.

מערכת חימום והפשרת אדים: כשקר בחוץ, החלונות מתכסים באדים אשר מסתירים את שדה הראייה, ללא מערכת הפרשה תקינה, הנהג ייאלץ לנגב את האדים בעצמו בזמן נהיגה, פעולה זו מסוכנת ומסיחה את דעתו של הנהג מהדרך. עם מערכת בחימום אינה מצליחה להפשיר את האדים יש להפעיל את המזגן לכיוון שמשת חזית הרכב ובמידת הצורך לפתוח את החלון לכמה דקות.


 נהיגה בגשם:

בגלל הראות המוגבלת והכביש החלק, נהיגה בגשם חזק מחייבת לנהוג לאט יותר ויש צורך להימנע מפעולות חדות ופתאומיות.

 האצה ובלימה האצה חזקה מדי בכביש חלק עלולה לגרום לסבסוב הגלגלים במקום ולאיבוד שליטה. בכביש חלק מרחק הבלימה מתארך מאוד. יש לשמור על רווח גדול יותר מהרגיל ויש צורך לתכנן את העצירה מראש כדי להימנע מבלימה פתאומית. בלימת פתע על כביש רטוב עלולה לגרום להחלקה ולאיבוד שליטה. יש להאט לפני כל סיבוב ופנייה חדה ויש להיכנס לעיקול באיטיות. בלימה על כביש רטוב בסיבוב מסוכנת מאוד. בתנאי מזג אוויר קשים נהגים רבים מרוכזים ברכב שלפניהם ואינם מודעים למה שקורה בצדדים ומאחור חשוב מאוד לזכור זאת, באזורים עירוניים יש לנהוג בחורף ביתר זהירות, ולהימנע מנסיעה מהירה שבהם עלול להפתיע הולך רגל מבין המכוניות החונות. חשוב לזכור כי הולכי הרגל חובשים כובע והולכים עם מטריה ולכן שדה הראיה שלהם מוגבל וילדים עטופים במעיל גשם עלולים לא להבחין בכלי רכב מתקרבים.

 גשם ראשון הגשמים הראשונים של השנה מעלים על פני הכביש לכלוך, אבק, שמן ודלקים שהצטברו בחריציו בחודשי הקיץ. הכביש הופך בפתאומיות לחלק מאוד וגורם לתאונות דרכים רבות. בכל מקרה של גשם אחרי תקופה של יובש, יש להפחית את מהירות הנסיעה ולהאט בסיבובים ולהימנע מבלימת פתע.

שלוליות רצוי להימנע מכניסה לשלוליות גדולות, מכיוון שאין לדעת את עומקן ואם יש בהן בורות. אם לא ניתן לעקוף את בשלולית, יש להאט וחצות אותה במהירות איטית, בהילוך נמוך אך בסיבובי מנוע גבוהים. יש לשמור על תנועה רצופה, הגה ישר קדימה ומהירות קבועה ולהימנע מבלימה או האצה. יש להיכנס לשלולית באיטיות כדי לא ליצור גלים שעלולים לכבות את המנוע. יש לשמור מרחק מכלי רכב אחרים העלולים ליצור גלים שיציפו את רכבם. בלמים רטובים אינם בולמים היטב, לאחר היציאה מהשלולית יש ללחוץ מספר פעמים על דוושת הבלם כדי לייבש את הרפידות.

 נהיגה בערפל בתנאי ערפל טווח הראייה מצטמצם מאוד, לעיתים עד מטרים ספורים, יש להאט מיד עם הכניסה לערפל ולנהוג בהתאם. אור גבוה (אור דרך) אינו יעיל בערפל, יש להשתמש באור רגיל (אור מעבר) ובפנסי ערפל במידה ויש.


ש.ע.ש 363 Copirating כל הזכויות שמורות

עיצוב ובניה -Sunny Day - סטודיו לעיצוב ולבניית אתרים